علائم خرابی کویل در خودرو
کویل جریان با ولتاژ پایین را ازباتری گرفته و آن را تبدیل به هزاران ولتی میکند که برای ایجاد جرقه الکتریکی در شمع برای احتراق در محفظه سیلندر نیاز است.در نسل اولیه خودروها یک کویل برای تمام سیلندرها استفاده میشد اما در نسل جدید تعداد کویل تا حداکثر به تعدادسیلندر ها (یعنی برای هر سیلندر یک کوئل جداگانه) استفاده میشود.
از جمله عوامل خرابی کویل ، سوختن این قطعه است. با وجود عایق حرارتی و آلیاژ به کار رفته در این قطعه که از جنس آلومینیوم است، در هر حال ممکن است گرما و فشار جریان برق در اثر گذشت زمان منجر به خرابی یا سوختن آن شود.
کارکرد طولانی هم منجر به خرابی کویل خودرو می شود.
استفاده از کویل هایی که نامرغوب هستند و از همان ابتدا عملکرد خوبی ندارند.
عملکرد نادرست باتری یا اتصالات که منجر به ناکام ماندن عملیات تقویت برق توسط کویل می شود.
کویل دچار برق دزدی و یا قطعه در برخی از اتصالات خود شده است.
در صورت خرابی و نیم سوز شدن کویل ممکن است یکی از حالت های زیر برای خودرو رخ دهد
- روشن نشدن خودرو
- نداشتن جرقه در یک یا دو سیلندر
- هم زمان نبودن زمان شارژ کویل ها که از روی پارامتر های دیاگ قابل مشاهده بوده و بایستی برای کویل ها یکسان باشد .
زمان شارژ کویل در خودرو های مختلف بین 2/5 میلی ثانیه تا 5 میلی ثانیه می باشد.
- ایجاد جرقه ضعیف که باعث کوبش در موتور و خطای ناک می شود .
- برق دزدی کویل باعث بروز مشکل در سیستم برق خودرو می شود.
- میزان مقاومت بین پایه های سیم پیچ اولیه (2و4) و(1و3) با هم برابر بوده و 0/6 اهم است.
- میزان مقاومت بین پایه های سیم پیچ ثانویه (1و4) و(2و3) با هم برابر بوده و 7/35 اهم است .
- میزان آوانس جرقه بایستی چک شود که بسته به نوع خودرو از -1 تا 15 متغیر است . معمولا اوانس منفی نشان دهنده خطا می باشد.
الکترونیک برد در زمینه تعمیر تخصصی برد های الکترونیک اماده خدمت رسانی به شماست.
بدون دیدگاه